تاپیک: آخرین کتابی که خوندی اسم و اسم نویسنده شو بگو
?زیبای وحشی ? [#] (1403/2/10 , 15:34) انتقام قادسيه را خواهیم گرفت |
# آگرین (29.04.2024 / 04:55)
همینطوره.....
ولی کسایی هم بودن که برخلاف این عمل میکردن
یکی از کسایی که باعث شد عمر صیغه رو حروم بدونه عایشه و یکی دوتا دیگه از زنان پیامبر بود..
این تو اهل تسنن هنوزم اجرا میشه
چی بگم دیگه تا ب#ازدواج متعه (صیغه موقت)در قرآن و احادیث طبق مکتب فکری اهل سنت:
الطبری در "تفسیر" (8/177) و حاکم در "مستدرکه" (3192) و ابن ابی داود در "الموسعفه" (ص 204) در مورد اقتدار ابن ندرا روایت کرده است. واجب شد) ابن عباس گفت: (و شما مدتها از آنها لذت نبردید).
ابومیدرا گفت: گفتم: ما آن را اینگونه نمی خوانیم.
ابن عباس گفت: "به خدا سوگند ، خداوند آن را برای شما نیز ارسال می کند."
و قاضی آن را به شرط یک مسلمان اصلاح کرد.
ابن کثیر گفت: "ابن عباس و ابو کعب بن سعید بن جبیر و سعدی می خوانند: (آنچه از آنها لذت می برد تا به طور نامحدود دستورالعمل دستمزد واتوهن را بگیرند) ، مجاهد گفت: من فاک کردم ، اما در غیر این صورت مردم."
نقل قول پایان از تفسیر ابن کثیر (2/226).
و این نامه: (به اصطلاح نامگذاری شده) از خواندن مکرر نیست ، و قرائت مکرر که در قرآن ثابت شده است - همانطور که مشهور است - این است: (اگر شما از آنها لذت نمی برید ، پس دستمزد آنها واجب است) بدون این نامه.
بنابراین ، به گفته وی ، این از قرآن است: زیرا فقط در ابتدا تلاوت می شد ، و ازدواج لذت ، نخستین مجاز اسلام بود ، سپس همه این موارد را کپی کرد و لذت تا روز قیامت ممنوع بود.
مسلم (1406) در مورد اقتدار ابن ابی عمرا روایت کرده است که می گوید: "این مجوز در صدر اسلام برای کسانی که آن را وادار کرده بودند ، مانند مردگان ، خون ، و سپس خون و زمان و زمان و خون بود.
شیخ الاسلام ابن تیمیه گفت:
اگر گفته شود: در خواندن طیف وسیعی از پیشینیان: (آنچه از آنها به طور نامحدود از آنها لذت برده اید) گفته شده است: ابتدا این قرائت مکرر نیست و هدف آن مانند اخبار افراد است.
اهل السنه ، ای کسانی که از شیعیان خسته شده اند که زنا می کنند ، در اینجا پیامبر شما است که زنا می کند و شما را به شیعیان متهم می کند که مرتکب زنا می شوند ، گویا شما با صراحت می گویید که صحابه عمل زنا کرده اند و خدای ناکرده
زواج المتعة في القرآن والأحاديث حسب المذهب السني:
روى الطبري في "تفسيره" (8/ 177) والحاكم في "مستدركه" (3192) وابن أبي داود في "المصاحف" (ص204) عن أبي نضْرَةَ، قال: قَرَأْتُ عَلَى ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، (فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً) قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ: ( فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ إِلَى أَجَلٍ مُسَمًّى ) .
قَالَ أَبُو نَضْرَةَ: فَقُلْتُ: مَا نَقْرَؤُهَا كَذَلِكَ.
فَقَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ: " وَاللَّهِ لَأَنْزَلَهَا اللَّهُ كَذَلِكَ ".
وصححه الحاكم على شرط مسلم .
قال ابن كثير :" كَانَ ابْنُ عَبَّاسٍ وَأُبَيُّ بْنُ كَعْبٍ وَسَعِيدُ بْنُ جُبَيْرٍ وَالسُّدِّيُّ يَقْرَءُونَ : ( فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ إِلَى أَجَلٍ مُسَمَّى فَآتَوْهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً) ، وَقَالَ مُجَاهِدٌ: نَزَلَتْ فِي نِكَاحِ الْمُتْعَةِ، وَلَكِنَّ الْجُمْهُورَ عَلَى خِلَافِ ذَلِكَ " .
انتهى من "تفسير ابن كثير" (2/ 226) .
وهذا الحرف : ( إِلَى أَجَلٍ مُسَمَّى ) ليس من القراءة المتواترة ، والقراءة المتواترة المثبتة في المصحف - كما هو معروف - هي : ( فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً ) بدون هذا الحرف .
فعلى القول بأنه كان من القرآن : فإنه إنما كان يُقرأ به أولا ، وكان نكاح المتعة أول الإسلام جائزا ، ثم نسخ ذلك كله ، وحرمت المتعة إلى يوم القيامة .
وروى مسلم (1406) عن ابْن أَبِي عَمْرَةَ قال : " إِنَّهَا كَانَتْ رُخْصَةً فِي أَوَّلِ الْإِسْلَامِ لِمَنِ اضْطُرَّ إِلَيْهَا، كَالْمَيْتَةِ، وَالدَّمِ، وَلَحْمِ الْخِنْزِيرِ، ثُمَّ أَحْكَمَ اللهُ الدِّينَ وَنَهَى عَنْهَا " .
قال شيخ الإسلام ابن تيمية :
" فإن قيل: ففي قراءة طائفة من السلف: (فما استمتعتم به منهن إلى أجل مسمى) قيل: أولا ليست هذه القراءة متواترة، وغايتها أن تكون كأخبار الآحاد.
اهل السنة يا من تعيبوا على الشيعة بانهم يمارسون الزنا ها هو نبيكم يبيح الزنا واتهامكم لشيعة بانهم يمارسون الزنا كانك تقول بكل صراحة ان الصحابة قد مارسون الزنا والعياذ بالله
#صیغه دراهل سنت
همینطوره.....
ولی کسایی هم بودن که برخلاف این عمل میکردن
یکی از کسایی که باعث شد عمر صیغه رو حروم بدونه عایشه و یکی دوتا دیگه از زنان پیامبر بود..
این تو اهل تسنن هنوزم اجرا میشه
چی بگم دیگه تا ب#ازدواج متعه (صیغه موقت)در قرآن و احادیث طبق مکتب فکری اهل سنت:
الطبری در "تفسیر" (8/177) و حاکم در "مستدرکه" (3192) و ابن ابی داود در "الموسعفه" (ص 204) در مورد اقتدار ابن ندرا روایت کرده است. واجب شد) ابن عباس گفت: (و شما مدتها از آنها لذت نبردید).
ابومیدرا گفت: گفتم: ما آن را اینگونه نمی خوانیم.
ابن عباس گفت: "به خدا سوگند ، خداوند آن را برای شما نیز ارسال می کند."
و قاضی آن را به شرط یک مسلمان اصلاح کرد.
ابن کثیر گفت: "ابن عباس و ابو کعب بن سعید بن جبیر و سعدی می خوانند: (آنچه از آنها لذت می برد تا به طور نامحدود دستورالعمل دستمزد واتوهن را بگیرند) ، مجاهد گفت: من فاک کردم ، اما در غیر این صورت مردم."
نقل قول پایان از تفسیر ابن کثیر (2/226).
و این نامه: (به اصطلاح نامگذاری شده) از خواندن مکرر نیست ، و قرائت مکرر که در قرآن ثابت شده است - همانطور که مشهور است - این است: (اگر شما از آنها لذت نمی برید ، پس دستمزد آنها واجب است) بدون این نامه.
بنابراین ، به گفته وی ، این از قرآن است: زیرا فقط در ابتدا تلاوت می شد ، و ازدواج لذت ، نخستین مجاز اسلام بود ، سپس همه این موارد را کپی کرد و لذت تا روز قیامت ممنوع بود.
مسلم (1406) در مورد اقتدار ابن ابی عمرا روایت کرده است که می گوید: "این مجوز در صدر اسلام برای کسانی که آن را وادار کرده بودند ، مانند مردگان ، خون ، و سپس خون و زمان و زمان و خون بود.
شیخ الاسلام ابن تیمیه گفت:
اگر گفته شود: در خواندن طیف وسیعی از پیشینیان: (آنچه از آنها به طور نامحدود از آنها لذت برده اید) گفته شده است: ابتدا این قرائت مکرر نیست و هدف آن مانند اخبار افراد است.
اهل السنه ، ای کسانی که از شیعیان خسته شده اند که زنا می کنند ، در اینجا پیامبر شما است که زنا می کند و شما را به شیعیان متهم می کند که مرتکب زنا می شوند ، گویا شما با صراحت می گویید که صحابه عمل زنا کرده اند و خدای ناکرده
زواج المتعة في القرآن والأحاديث حسب المذهب السني:
روى الطبري في "تفسيره" (8/ 177) والحاكم في "مستدركه" (3192) وابن أبي داود في "المصاحف" (ص204) عن أبي نضْرَةَ، قال: قَرَأْتُ عَلَى ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، (فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً) قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ: ( فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ إِلَى أَجَلٍ مُسَمًّى ) .
قَالَ أَبُو نَضْرَةَ: فَقُلْتُ: مَا نَقْرَؤُهَا كَذَلِكَ.
فَقَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ: " وَاللَّهِ لَأَنْزَلَهَا اللَّهُ كَذَلِكَ ".
وصححه الحاكم على شرط مسلم .
قال ابن كثير :" كَانَ ابْنُ عَبَّاسٍ وَأُبَيُّ بْنُ كَعْبٍ وَسَعِيدُ بْنُ جُبَيْرٍ وَالسُّدِّيُّ يَقْرَءُونَ : ( فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ إِلَى أَجَلٍ مُسَمَّى فَآتَوْهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً) ، وَقَالَ مُجَاهِدٌ: نَزَلَتْ فِي نِكَاحِ الْمُتْعَةِ، وَلَكِنَّ الْجُمْهُورَ عَلَى خِلَافِ ذَلِكَ " .
انتهى من "تفسير ابن كثير" (2/ 226) .
وهذا الحرف : ( إِلَى أَجَلٍ مُسَمَّى ) ليس من القراءة المتواترة ، والقراءة المتواترة المثبتة في المصحف - كما هو معروف - هي : ( فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً ) بدون هذا الحرف .
فعلى القول بأنه كان من القرآن : فإنه إنما كان يُقرأ به أولا ، وكان نكاح المتعة أول الإسلام جائزا ، ثم نسخ ذلك كله ، وحرمت المتعة إلى يوم القيامة .
وروى مسلم (1406) عن ابْن أَبِي عَمْرَةَ قال : " إِنَّهَا كَانَتْ رُخْصَةً فِي أَوَّلِ الْإِسْلَامِ لِمَنِ اضْطُرَّ إِلَيْهَا، كَالْمَيْتَةِ، وَالدَّمِ، وَلَحْمِ الْخِنْزِيرِ، ثُمَّ أَحْكَمَ اللهُ الدِّينَ وَنَهَى عَنْهَا " .
قال شيخ الإسلام ابن تيمية :
" فإن قيل: ففي قراءة طائفة من السلف: (فما استمتعتم به منهن إلى أجل مسمى) قيل: أولا ليست هذه القراءة متواترة، وغايتها أن تكون كأخبار الآحاد.
اهل السنة يا من تعيبوا على الشيعة بانهم يمارسون الزنا ها هو نبيكم يبيح الزنا واتهامكم لشيعة بانهم يمارسون الزنا كانك تقول بكل صراحة ان الصحابة قد مارسون الزنا والعياذ بالله
#صیغه دراهل سنت