تاپیک: آخرین کتابی که خوندی اسم و اسم نویسنده شو بگو
?زیبای وحشی ? [#] (1403/2/10 , 15:30) انتقام قادسيه را خواهیم گرفت |
# آگرین (29.04.2024 / 04:55)
همینطوره.....
ولی کسایی هم بودن که برخلاف این عمل میکردن
یکی از کسایی که باعث شد عمر صیغه رو حروم بدونه عایشه و یکی دوتا دیگه از زنان پیامبر بود..
این تو اهل تسنن هنوزم اجرا میشه
چی بگم دیگه تا ب#صیغه موقت در اهل سنت
وإلى ذلک ذهبت الإمامیه والآیه أحد أدلتهم على جواز المتعه وأیدوا استدلالهم بها بأنها فی حرف أبی فما استمعتم به منهن إلى أجل مسمى وکذلک قرأ ابن عباس وابن مسعود رضی الله تعالى عنهم والکلام فی ذلک شهیر ولا نزاع عندنا فی أنها أحلت ثم حرمت
و شیعه به همین نظر میل دارند و این آیه یکی از ادله ایشان بر جواز متعه است ؛ و استدلال خود را با این مطلب که این آیه در قرائت أبیّ و? ابن عباس "إلی أجل مسمی" بوده است تایید می کنند ؛ و کلام در این مطلب مشهور است
ابن عباس آیه رو اینگونه تلاوت میکرده :
فماستمتعتم به منهن ?الی اجل مسمی فآتوهن اجورهن فریضه ...
?. ما نیز در این مطلبی بحثی نداریم که متعه در ابتدا حلال بود سپس حرام شد .
روح المعانی ج۵/ص۵
همینطوره.....
ولی کسایی هم بودن که برخلاف این عمل میکردن
یکی از کسایی که باعث شد عمر صیغه رو حروم بدونه عایشه و یکی دوتا دیگه از زنان پیامبر بود..
این تو اهل تسنن هنوزم اجرا میشه
چی بگم دیگه تا ب#صیغه موقت در اهل سنت
وإلى ذلک ذهبت الإمامیه والآیه أحد أدلتهم على جواز المتعه وأیدوا استدلالهم بها بأنها فی حرف أبی فما استمعتم به منهن إلى أجل مسمى وکذلک قرأ ابن عباس وابن مسعود رضی الله تعالى عنهم والکلام فی ذلک شهیر ولا نزاع عندنا فی أنها أحلت ثم حرمت
و شیعه به همین نظر میل دارند و این آیه یکی از ادله ایشان بر جواز متعه است ؛ و استدلال خود را با این مطلب که این آیه در قرائت أبیّ و? ابن عباس "إلی أجل مسمی" بوده است تایید می کنند ؛ و کلام در این مطلب مشهور است
ابن عباس آیه رو اینگونه تلاوت میکرده :
فماستمتعتم به منهن ?الی اجل مسمی فآتوهن اجورهن فریضه ...
?. ما نیز در این مطلبی بحثی نداریم که متعه در ابتدا حلال بود سپس حرام شد .
روح المعانی ج۵/ص۵