تاپیک: دفتر وکالت
آگرین [#] (1402/2/16 , 10:07) |
سلام آقا آریا
حرف شما درسته
راجب آیه 24 سوره نسا همین رو تعدادی از صحابه و فقهای فقه امامیه به ازدواج موقت گرفتن
حالا اینکه این واقعا درسته یا نه کاری نداریم
و اینکه گفته زنان شوهردار. چون کسی که به بردگی گرفته میشه کلیه ی اموالش به ارباب و مسائل شخصیش مثل داشتن بدهی و ازدواج و ایناش باطل میشه
راجب قسمت دوم حرفاتون
زید فرزند خوانده پیامبر بودن جایی نشنیدم که فرزند شیری یا رضایی که من متاسفانه دیروز اشتباهی نوشتم سببی و نشد درستش کنم باشه
فرزند خوانده تو قانون هم میتونه تحت شرایطی با والدین فرزند گرفته شده ازدواج کنه
و چون ما اینجا براساس قانون پیش میریم چندان کاری با اتفاقات فقهی و شرعی نداریم
هرچی قانون گفت همین کارو میکنیم
چون طبق ماده سه قانون آیین دادرسی مدنی اصل قانونه و اگه قانون راجب موضوعی ساکت بود دادگاه میتونه از فقه و نظریات دکترین حقوقی که با شرع اختلاف نداشته باشن کمک بخواد
ممنونم که نکات خوبی رو اشاره کردید
حرف شما درسته
راجب آیه 24 سوره نسا همین رو تعدادی از صحابه و فقهای فقه امامیه به ازدواج موقت گرفتن
حالا اینکه این واقعا درسته یا نه کاری نداریم
و اینکه گفته زنان شوهردار. چون کسی که به بردگی گرفته میشه کلیه ی اموالش به ارباب و مسائل شخصیش مثل داشتن بدهی و ازدواج و ایناش باطل میشه
راجب قسمت دوم حرفاتون
زید فرزند خوانده پیامبر بودن جایی نشنیدم که فرزند شیری یا رضایی که من متاسفانه دیروز اشتباهی نوشتم سببی و نشد درستش کنم باشه
فرزند خوانده تو قانون هم میتونه تحت شرایطی با والدین فرزند گرفته شده ازدواج کنه
و چون ما اینجا براساس قانون پیش میریم چندان کاری با اتفاقات فقهی و شرعی نداریم
هرچی قانون گفت همین کارو میکنیم
چون طبق ماده سه قانون آیین دادرسی مدنی اصل قانونه و اگه قانون راجب موضوعی ساکت بود دادگاه میتونه از فقه و نظریات دکترین حقوقی که با شرع اختلاف نداشته باشن کمک بخواد
ممنونم که نکات خوبی رو اشاره کردید